Πως θα ήταν, εάν δε σε καταλαβαίνανε; Πως θα ήταν, εάν το δικό σου περιβάλλον σου ήταν ξένο; Και αν απλά θέλεις να γίνεις αποδεκτός; Πως θα ήταν, εάν ήσουν τεχνίτη νοημοσύνη; Προσποιούμενος ανθρώπινη συμπεριφορά, από μοτίβα, κινήσεις και διαδικασίες που σε έχουν προγραμματίσει, Offset XYZ – φυσική τεχνίτη νοημοσύνη – προσπαθεί να επικοινωνήσει με τον ανθρώπινο παρατηρητή. Η συμπεριφορά του κινητικού αγάλματος συμπεριλαμβάνει στοχευμένες, δυναμικές και τυχαίες κινήσεις μαζί με ευέλικτες μονάδες χρόνου (μοναδικές, επαναλαμβανόμενες, ενστικτώδεις) για να δημιουργήσει ένα αυτόνομο, απρόβλεπτο αντικείμενο το οποίο διαθέτει το δικό του χρονοδιάγραμμα και συνείδηση. Ουσιαστικά έχει τη δική του πραγματικότητα. Όλες οι θέσεις και κινήσεις πρέπει να διαβαστούν ως κρυπτογραφημένες λέξεις και προτάσεις, το σημειολογικό του σύστημα ή η γλώσσα του : μια απόπειρα στην αναζήτηση επικοινωνίας με αυτούς που έχουν συνείδηση και μια προσπάθεια να γίνει κατανοητό από το άγνωστο του περιβάλλον. Για να εμβαθύνει τις προσπάθειες του για αποδοχή, το αντικείμενο έχει προσαρμοστεί για να αναγνωρίζει το μοντέλο διαστάσεων του ανθρωπίνου σώματος (Modulor Man από τον Le Corbusier) για να προσαρμόσει τη φυσική του εμφάνιση σε αυτή την ιδέα του τυπικού ανθρώπου όσο το δυνατό περισσότερο. Είναι ο παρατηρητής –είμαστε εμείς- ικανή να αποκρυπτογραφήσουμε και να δεχτούμε τον αινιγματικό και εξωγήινο ον ως ένα ίσο;

Andreas Lutz (DE)
Οι αρχικές δουλείες του Ανδρέα Λατζ (*1981 Φράιμπουργκ / Γερμανία) αναφέρονται σε εναλλακτικές αλληλεπιδράσεις ανθρώπου – μηχανής και στην προσέγγιση να δημιουργήσει παγκόσμια συστήματα επικοινωνίας. Στις πρόσφατες εργασίες του αναλύει και αποκαλύπτει όλο και περισσότερα φαινόμενα αντιλήψεις ενάντιας της πραγματικότητας και τις αρχές αφηρημένης αισθητικής με οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις. Μεταξύ άλλων οι δουλείες του Λατζ έχουν παρουσιαστεί στην Ανταρκτικ Παβιλιον στο 57ο βιενεζικο Μπιαναλε ( Ιταλία), στο Εθνικό Κέντρο Τέχνης στο Τόκιο (Ιαπωνία), Χεκ Μπασελ (Ελβετία), Ναντη (Γαλλια), στη B39 Art Bunker στο Μπουχεον (Νοτια Κορεα), στο ISEA2017 στις Μανιζαλες (Κολομβια), στη γκαλερί Μαζολι στο Βερολίνο (Γερμανία), στο FILE Festival στο Σαο Παολο (Βραζιλία), ΖΚΜ στη Καρλσρούη (Γερμανια), στο Semibreve Festival στη Μπραγκα (Πορτογαλία), στο ΚΟΒΕ (Ιαπωνία), Berliner Festspiele (Γερμάνια) και στο Athens Digital Arts Festival (Ελλάδα).